taisizco taisizco .

taisizco

ميكروسكوپ ديجيتال

ميكروسكوپ ديجيتال به دسته اي از ميكروسكوپ ها اطلاق مي شود كه داراي چشمي مخصوصي مي باشد كه اين چشمي توانايي اتصال به كامپيوتر و نمايش و ذخيره اطلاعات در آن را دارد. اين ميكروسكوپ هاي تحقيقاتي ، با پيشرفت علوم حيطه آي.تي (چه سخت افزاري و چه نرم افزاري) كاربرد بيشتري نسبت به ميكروسكوپ هاي آنالوگ و ساده با كاربري مشابه پيدا كرده اند.

لازم به ذكر است كه به تعويض لنز چشمي دوربين هاي سنتي و اعمال برخي تغييرات سخت افزاري ، آن ها نيز پتانسيل تبديل شدن به ميكروسكوپ ديجيتال را دارند.

شاخصه اصلي ميكروسكوپ هاي ديجيتال كه آن ها را از ساير وسايل مشابه متمايز مي كند ، قابليت نمايش تصوير در نمايشگر و چاپ تصاوير مي باشد ؛ در نسخه هاي معمولي هر ميكروسكوپ مخصوص به يك نفر بوده و در صورتي كه چند كاربر نياز به نظارت شئ مورد نظر داشته باشند ، بايد به نوبت و انفرادي اين كار را انجام دهند ، در صورتي كه با استفاده از ميكروسكوپ ديجيتال نه تنها اين مشكل حل مي شود ، بلكه ده ها نفر ديگر نيز مي توانند از طريق ويدئو پروژكتور شاهد اين عمل باشند . اهميت كاربرد قسمت آخر در كلاس هاي آموزش بيش از پيش خود را نشان مي دهد كه در آن ، دانش آموزان و دانشجويان ، با بهترين كيفيت و در كمترين زمان سوژه مورد بحث را به درستي مشاهده مي كنند .

از مهمترين كاربرد هاي ميكروسكوپ ديجيتال مي توان به استفاده درصنايع مرتبط با كاغذ ( مرغوبيت كاغذ ، بافت آن ، تشخيص اصل و فرع بودن يك سند و…) ،كاربرد هاي پزشكي ( تشخيص و مشاهده عوامل بيماري زا ، مشاهده پوسيدگي دندان ، عفونت مجاري تنفسي و …) ، استفاده در صنعت ( ساخت برد هاي بسيار كوچك يا چرخدنده هاي ساعت) ،گالري هاي هنري (براي ترميم با ظرافت يك اثر) ،در صنعت نساجي (براي مشاهده ساختار و آزمايش كيفيت نخ) و … اشاره كرد.

يكي ديگر از ويژگي هاي ميكروسكوپ هاي ديجيتال ،  قابليت جابجايي و كوچكي آن هاست . با در نظر نگرفتن ميكروسكوپ ديجيتال روميزي ، اكثر ميكروسكوپ هاي ديجيتال قابليت حمل دارند و اين امر سبب مي شود قسمت هايي كه مشاهده آن براي ميكروسكوپ هاي ديگر دشوار است ، براي ميكروسكوپ ديجيتال بسيار راحت و مطلوب باشد . جالب است بدانيد كه در سال هاي اخير و ظهور تلفن هاي هوشمند ؛ اين وسايل با اضافه شدن لنز و نرم افزار مخصوص ، قابليت تبديال به ميكروسكوپ ديجيتال را دارند .

تانك ازت                  

ميكروسكوپ بيولوژي

خريد ميكروسكوپ بيولوژي


برچسب: ميكروسكوپ، تانك ازت، ميكروسكوپ بيولوژي، خريد ميكروسكوپ بيولوژي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۴۶:۴۵ توسط:taisizco موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :